Wednesday, February 10, 2010

Trip To Langkawi Part 5

Perjalanan pada hari-hari terakhir hanyalah setakat bersiar-siar di sekitar Pekan Kuah terutamanya di shopping complex. Pada sebelah paginya, kami hanya menghabiskan masa berehat di apartment sahaja. Dan kami hanya memulakan perjalanan pada jam 1.30pm. Lokasi pertama kami tuju iaitu Billion Duty Free (Da lupa nama tempatnya). Di sini kami setakat makan tengahari. Tiada yang menarik sangat di kompleks ini.
Seterusnya kami menuju ke shopping complex yang terbesar di Langkawi ni iaitu Langkawi Parade. Di sini harga barang terutamanya pakaian dan coklat lebih murah berbanding di pekan atau tempat lain.

Memandangkan mood kami ni ok, kami mengambil keputusan untuk teruskan bersiar-siar. Lebih kurang jam 5pm kami merentas laluan ke Padang Matsirat untuk mencari pusat jualan gamat. Pusing punya pusing, hamper 30minit juga lah mencari, akhirnya sampai juga di area Rojam, jalan ke arah Makam Mahsuri. Saya dan airin membeli hamper setiap jenis minyak urut di kedai ini.

Kami sempat juga berhenti di tengah jalan persimpangan ke arah Makam Mahsuri untuk menikmati panorama petang di bendang sawah. Pemandangan memang menarik dan menakjubkan.

Dalam perjalanan juga, kami sempat berhenti untuk menikmati pulut cendol. Sebelum pulang, kami sempat bersiar-siar ke Pantai Cenang. Di sini juga merupakan pusat aktiviti pantai, beli-belah dan makan. Aktiviti malam di sini juga aktif berbanding di tempat lain yang ada di Langkawi.

Sampai saja di apartment, kami menjamu selera, KFC. Hahaha.

Setelah berada selama 6 hari di Langkawi, tiba masanya untuk kami pulang. Penerbangan dari Airport Langkawi adalah pada pukul 1.15pm dan dari KLIA ke KK pula adalah pada pukul 3.15pm dan kami selamat tiba di KKIA pada jam 5.40pm.

Selamat tinggal Pulau Langkawi

1 comment:

BOBOayeeN said...

For Lynn n moja...how i miss alot Langkawi...u two a great friend of mine...@ great bodyguard ha ha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...