Thursday, August 20, 2009

MERIAHNYA MAKAN ...


MAKAN SARAPAN PAGI


Bulan Ramadhan tak lama lagi menjelma ... Seronok rasanya sebab kuranglah orang tu cakap &^%$# (mudah-mudahan). Sempena ketibaan Ramadhan, staff kewangan telah mengadakan makan-makan. Bukannya kenduri kah apa, tapi setakat makan beramai-ramai. Ada yang bawa nasi, nugget, kek, telur rebus, puding, ikan masin, sambal ulam, jeruk bambangan, sayap bakar dan buah. Ada sorang tu beriya-iya kata nak bawa Sup Tulang, tapi akhirnya membawa Sup Ayam. Takpela ... janji dia bawa SUP. Kebetulan hari tu ada meeting .. sooo bila ada meeting, mesti ada makanan ... biarpun dah ada banyak makanan, kitorang cekup juga ... hehehe bila dah cekup maka menu pun bertambah; mee & meehoon goreng serta kuih perahu. Gambar-gambar di atas adalah makanan yang dibawa, dan telah dihidangkan sebelum dibalun.

Meriahnya makan beramai-ramai. Jarang sekali dapat makan sarapan begini ...

Bagi yang langkah kanan ... beruntunglah diorang sebab dapat join kemeriahan kami ... hehehe

MAKAN TENGAHARI

Ingatkan bila dah makan sarapan tadi, semua tak akan makan lagi, rupanya ada second round masa tengahari. Lauk yang tinggal tak banyak ... yang ada cuma sambal kerang tin, sambal ikan bilis tin, ikan masin, sambal belacan dan puding. Kebetulan masa tu ada lagi bekalan roti, maka makanlah roti dengan mencecah sambal kerang & sambal ikan bilis.

Bukan setakat itu saja ... ada yang terlalu extreme, siap cipta resipi tersendiri - sandwic ikan masin cecah sambal belacan & roti di sapu dengan planta & sambal belacan. Pelik tapi benar .... habis roti & makanan tin tu ... lepas tu sambung pula makan puding.

Waktu rehat masa ada ... selepas membedal, ada pula yang merehatkan diri seketika sebelum sambung kerja.

4 comments:

amoi_dulli said...

ish3...
agenda yg sunggh mbuka mata d pagi hari..
apa punya sarapan o bnyk cm 2...
mcm yg tkt pasni x blh mkn jak..
ahahahahah...

Moja said...

Macam penat ja kamu makan ni..
apapun memang meriah..
nanti lepas raya buat lagi ya.

~Lynnz~ said...

mushroom - sumbat banyak mana pun, rasanya masih bley sumbat lagi tu ... hehehe
nda taulah apa punya perut.

zed - kena tunggu lepas raya juga kah?
masa buka puasa nanti tak bley ka??
hahaha ...

Chaotic Q said...

part mkn nie aku beriya2 la mau tggu muka o karenah c zura mcmana.. tp yg paling bnyk muka yg kluar tag team dia pla...c rahmah.. kalo d dgr dari crita roti+planta+sambal belacan..aku trus terlopong mengimaginekan mcmana rasanya..ish2 nie la selera org kan...apa2pun..
aku hrp nanti time buka pose jgn la ada selera yg beraneka mcm nie lagi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...